Rejestracja  

Klient z Rosji zamówił w Rafamecie tokarkę podtorową

Warsztat utrzymania ruchu operatora moskiewskich tramwajów będzie docelowym miejscem pracy tokarki podtorowej typu UGE 180 N, którą firma Rafamet S.A. wyprodukuje na zamówienie klienta z Rosji. Odbiór wstępny maszyny ma mieć miejsce na początku przyszłego roku.

- Pozyskaliśmy zamówienie z rynku rosyjskiego, który (w związku z wydarzeniami ostatnich kliku lat) jest bardzo trudny dla zachodnich firm - informuje Paweł Michalewski, Dyrektor Marketingu Fabryki Obrabiarek Rafamet S.A. To czternasta z kolei maszyna UGE 180 N, która została zakontraktowana w spółce z siedzibą w Kuźni Raciborskiej. W ubiegłym roku odbiorów wstępnych tokarek tego typu dokonali klienci z Turcji i Belgii, a w bieżącym roku obrabiarkę zamówił także odbiorca z Republiki Konga.

O popularności tokarki podtorowej decyduje kilka czynników. Jej przeznaczeniem jest regeneracja kół lekkich pojazdów szynowych (nacisk na oś może wynosić maksymalnie 18 ton). W przypadku tej obrabiarki demontaż zestawów kołowych z pojazdu nie jest konieczny; tramwaje, czy pojazdy metra są zatem wyłączone z ruchu na niedługi czas, co w istotny sposób wpływa na efektywność ich eksploatacji.

Zawarta we wrześniu umowa cechuje się bardzo krótkim terminem dostawy, gdyż odbiór wstępny tokarki podtorowej zaplanowano na początek przyszłego roku. Dla spółki nie stanowi to jednak wyzwania: szybką realizację zamówienia umożliwia m.in. nowoczesna, zoptymalizowana konstrukcja tokarki, a także technologia Lost Foam wdrożona w Odlewni Rafamet (która jest podmiotem z Grupy Kapitałowej Rafamet).

Przypomnijmy: konstrukcja opisywanej maszyny bazuje na odlanym z żeliwa monolitycznym korpusie głównym. Technologia Lost Foam polega na wykorzystaniu styropianowych modeli (EPS), które w całości zasypywane są w formie odlewniczej. Technologia umożliwia produkcję skomplikowanych odlewów, a jednocześnie skraca termin realizacji i jest ekonomiczna.

Źródło: www.naszraciborz.pl